resan!

på söndagen så gick bussen från vårtsentralen, och jag och mickis kom dit runt halv 7, för vi ville ha dom bästa plattserna, och dom fick vi också, högst upp och längst fram, asgrymt! haha, vi hade as kul på bussen, spelade musik och sjöngit högt haha :P när vi kom fram så åkte vi direkt och hyrde skidor och sen fick vi åka på dom tillbaka till våra stugor. jag åkte värsta störtloppet för jag visste inte hur man skulle stanna haha. jag ramlade såklart också, och det blev iskallt eftersom jag bara hade tunika på mig, kunde knappt känna mina fingrar. sen var vi bara hemma i stugan resten av dagen.

på måndagen så gick vi upp tidigt för att gör oss i ordning för skidor en hel dag. det var värkligen skit kul att åka skidot, mycket roligare en vad jag trodde att det skulle vara, jag skaulle i alla fall åka knapplift först av allt, tror ni inte att jag ramlar haha, skitpinsamt. sen åkte jag och mickis upp i nån backe me sittstolslift. vi kom till en backe som var as brant, och så var det en sväng e den och nedanför ett stup. och jag kunde värken stanna eller svänga så jag la mig ner och slog en kullebytta, trodde värkligen att jag skulle flyga ut över stupet haha. men det gick i alla fall bra för oss att åka skidor vi åkte röd backe första dan!

på tisdagen så hade jag skitont i hela kroppen, men det var bara ut på skidorna endå, det gick bra då me haha och vi åkte skidor ända tils klockan 7 på kvällen, jag  och mickis ramlade, för vi typ krockade i varandra, och jag ramlade på hennes skida, fick den på sidan av låret, så nu har jag ett stort och fint blåmärke hehe. på kvällen lagade jag och julia mat köttfersås och spagetti, jag trodde att man skulle ha i en hel tup med tomatpure, så jag hade det men man skulle tydligen bara ha 2 matskedar, så den smakade väldigt mycket tomat :P

på onsdagen så fick vi lite sovmorgon, och sen var vi ute i backen tills klockan 4, jag åkte svart backe och hoppade på en air bag skit läskigt båda två. på kvällen hade vi as kul eftersom det var sista dan, vi srang runt tilll massa olika stugor, med våra tecken haha vi gick till amlo, fanny och dera stuga runt hal 3 kanske sen satt vi där och pratade och hade skoj sen klockan typ 4 eller halv 5 fick vi och la oss och sen gick vi upp runt halv 6 så vi fick sova i typ en timme! så på bussresan på vägen hem sov jag ganska mycket haha, och en jävla fitt lärare var as sur så jag mickis julia och olivia fick inte sitta bredvid varandra. så vi blev as sura på henne, sen kom vi i alla fall hem exakt 18.00 hehe.

bilder kommer i nästa inlägg! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0